QR-codes

Ken je die kleine zwart-witte kronkelende vierkanten die lijken te verschijnen op alles wat je koopt of in elk tijdschrift dat je leest? Dat, mijn vriend, is een QR-code gemaakt met een qr code printer.

 

QR-codes of ‘Quick Response Codes’ warden voor het eerst uitgevonden door de auto-industrie om voertuigonderdelen te volgen tijdens het productieproces voor meer productiezekerheid, maar nu duiken ze overal op.

 

QR-codes scan je met een speciale app voor het scannen van streepjescodes op je smartphone en het geeft je meer informatie over het product, misschien een kortingscode, of neemt je mee naar een bepaalde website.

 

Een marketingstrategie voor een klein bedrijf is om uw QR-code op de achterkant van je visitekaartje te plaatsen, zodat wanneer mensen de code scannen, deze de gebruiker onmiddellijk naar de site leidt.

 

QR-codes zijn absoluut een trend die je wilt uitproberen, vooral in de huidige maatschappij waarin het lijkt alsof niemand kan leven zonder hun smartphones. Hieronder bespreken we twee voordelen van QR-codes.

 

  • QR-codes zijn een geweldige manier om de kloof tussen gedrukte en online media te overbruggen. Je zet ze op offline producten en ze brengen je naar online pagina’s. Stel dat je door een tijdschrift bladert en een advertentie ziet van een webontwerper. Onderaan de advertentie staat een QR-code die zegt: “scan de code om een video te bekijken over hoe je je website tweemaal zoveel bezoeker kunt laten trekken!”
  • Vroeger was het bijna onmogelijk om te meten wie je advertentie in tijdschriften of kranten aan het lezen was, maar met QR-codes kun je de resultaten volgen op basis van scans. Wil je weten of je meer omzet haalt van mensen die je advertentie zien in de lokale krant of juist in een andere krant? Misschien is een QR-code dan precies wat je nodig hebt.

 

Er zijn gratis online programma’s die basis QR-codes voor je maken. Als je meer luxe opties zoekt, zijn er ook betaalde programma’s maar ook die zijn niet heel duur.