Mannen koper vaker online dan vrouwen

Mannen duwen het mes dat winkelcentra uitmoordt er nog dieper in
 

Mannen, wees blij. Je dromen komen misschien uit, allemaal dankzij je verlangen om nooit je huis te verlaten. Een nieuw onderzoek van Business Insider Intelligence bevestigt dat mannen veel online winkelen. Dus helpen mannen om winkelcentra de grond in te drijven, die al op meerdere punten worstelen.

Als het gaat om e-commerce, geven mannen in de VS bijna net zoveel uit aan online-uitgaven als vrouwen. De conventionele wijsheid is dat vrouwen winkelens nog een beetje stimuleren, omdat ze tot 80% tot 85% van de bestedingen van huishoudens beheren. En het blijkt dat meer mannen dan vrouwen liever nooit hun huizen zouden verlaten om te winkelen.

In het rapport wordt opgemerkt dat 40% van de mannen van 18 tot 34 jaar "idealiter alles online zou kopen." Vrouwen lijken daarentegen nog steeds te zorgen voor traditionele winkelbelevenissen in winkels, terwijl slechts 33% van de vrouwen het ermee eens is dat ze hetzelfde voelen.

In het rapport wordt opgemerkt dat meer mannen over het algemeen aankopen doen op hun telefoon dan vrouwen. En de trend zet door voor tieners. Volgens het rapport winkelen mannelijke tieners online vaker dan vrouwelijke tieners. 86% van de mannelijke tieners zei online te winkelen, terwijl 76% van de tienermeisjes zei dat ze dat wel deden.

Voor mannen is e-commerce een eenvoudige oplossing. Maar met name kan e-commerce mensen toestaan ​​dingen te kopen (zoals technologie – die consumenten willen toch meer dan kleding) zonder naar een winkel te hoeven gaan. En winkelketens die 'dingen' verkopen, in plaats van alleen kleding, zoals Sears en Radio Shack zijn op hun sterfbed.

Interessant genoeg schreef Sears-voorzitter Eddie Lampert een brief waarin technische bedrijven zoals Uber, Amazon en Tesla werden gebiologeerd omdat ze Sears in zijn neerwaartse spiraal stuurden.

"Bedrijven als Amazon konden snel groeien zonder omzetbelasting te hoeven innen, terwijl traditionele detailhandelsbedrijven de dubbele nadelen hadden om winst te moeten rapporteren en omzetbelasting van hun klanten te moeten innen," schreef Lampert. "Het gevolg? We zien nu dat steeds meer winkels worden stilgelegd."

Om nog erger te maken, winkelen mannen meer op sites als Amazon dan hun vrouwelijke tegenhangers, volgens de gegevens van BI Intelligence. In het rapport wordt opgemerkt dat vrouwen vaak winkelen op 'gespecialiseerde en modebewuste sites'. Bovendien gebruikten meer mannen veilingsites zoals eBay (43% van de mannen in de leeftijd van 18-34 jaar zei dat ze die sites gebruikten, slechts 31% van de vrouwen zei dat.)

Ongeacht het geslacht, echter, neemt een groeiend aantal mensen, gedreven door millennials, deel aan e-commerce. Ze maakten 46,6% van de ondervraagde mensen die hun telefoons gebruikten om aankopen te doen. De shift doet winkelcentra pijn die, in tegenstelling tot winkels die kunnen gedijen op een direct-to-consumer-basis, afhankelijk zijn van voetverkeer.

Dit alles komt bovenop hoe winkelcentra zich al vastklampen aan levensondersteuning; Fortune meldde vorig jaar, onder verwijzing naar Green Street Advisors, dat ongeveer 300 winkelcentra in de loop van tien jaar zouden sluiten.

Een reden voor deze achteruitgang is dat mall-ankerwinkels, zoals Nordstrom en Macy's, worstelden. Nordstrom, met zijn snelgroeiende off-prijs Rack store en zijn plan om meer promotie te maken om zichzelf te ontdoen van overtollige voorraad, en Macy's, met zijn onlangs gelanceerde off-prijs Backstage, hebben hun reputatie als full-prijs retailers aangetast. En foto's van verlaten Sears vertellen een heel duidelijk verhaal: consumenten willen daar niet winkelen.

Ondertussen meldde Nordstrom onlangs dat de Haute Off van haar online off-price winkel Nordstrom Rack een omzetstijging van 47% zag in het fiscale jaar 2015, wat aangeeft dat consumenten niet de volledige prijs willen betalen en dat ze online willen winkelen, niet in winkelcentra.

 De CFO van Nordstrom Michael Koppel heeft onlangs aangegeven dat er extra kosten kunnen zijn naarmate het bedrijf probeert meer van de ruimte op de online retailmarkt te krijgen.

Dit bedrijfsmodel heeft een hoge variabele kostenstructuur, gedreven door fulfilment- en marketingkosten naast doorlopende investeringen in technologie. Met onze toegenomen investeringen om marktaandeel te winnen samen met het veranderende bedrijfsmodel, zijn de uitgaven in de afgelopen jaren sneller gestegen dan de verkoop.