Hoe u uw groothandel Business en uw merk uitbreidt

We weten allemaal dat we om onze bedrijven te laten groeien de verkoop moeten maken. Maar meestal wanneer ik met ontwerpers praat, hoor ik ze zeggen: "Ik moet meer winkels aansluiten." En dan stoppen ze met praten.

OK. Ik begrijp dat. Maar wat doe je om die verkoop te krijgen en je kleding in die winkels te krijgen? Heeft u een plan op zijn plaats? Heeft u uw assortiment beoordeeld? Heeft u uw outreach proces uitgestippeld en gepolijst? Alleen op die manier kun je een succesvolle heren kleding groothandel starten.

De verkoop gebeurt niet vanzelf. Het moet worden verdiend. Er zijn te veel ontwerpers die daar te veel doen, omdat het mogelijk is om maar een paar e-mails te verzenden, misschien een paar telefoongesprekken, een beurs bij te wonen en te denken dat het voldoende is.


Dus, wat zijn de dingen die u moet doen om meer groothandel klanten te krijgen?

Begrijp het belang van Merchandising
 

Merchandising is vaak een grijs gebied in de mode-industrie. De meeste mensen gaan ervan uit dat het de visuele presentatie in een winkel is. Echter, er is een hele andere kant van merchandising die veel mensen niet lijken te begrijpen. Merchandising bestaat uit zowel de visuele als creatieve kant, evenals de analytische en assortiment planningsside.

Of u nu al een tijdje begint of al zaken bent geweest, zijn enkele dingen die u moet weten als het gaat om merchandising:

    U moet controleren welke stijlen het beste en het minste verkopen.
    U moet weten hoeveel winst u maakt en als uw producten effectief worden geprijsd.
    U moet weten welke stijlen eigenlijk in de winkels verkopen (verkopen door)
    Je moet weten welke winkels kopen wat en waarom ze kopen

Aangezien kopers dagelijks worden gebombardeerd met e-mails, invoegtoepassingen en telefoongesprekken van vertegenwoordigers is het belangrijk wanneer u hen benadert om het volgende klaar te maken:

    Uw merkverhaal – een korte beschrijving van uw merk en hoe het met hun boetiek verband houdt.
    Value Proposition – een samenvatting over hoe uw merk zal bijdragen aan het verbeteren van hun winkelverkoop.
    Pers of Samenwerkingen – Relevante redactie over uw recentste collectie- of samenwerkingsproject.

Als de koper nog steeds terughoudend lijkt te zijn om het merk binnen te brengen nadat u een paar keer met hem hebt gesproken, is het tijd om uw aanpak een stapje verder te brengen door gebruik te maken van de informatie die u tijdens uw eerste oproep hebt verzameld en de druppelmethode uit te voeren.

De druppelmethode simuleert de koper simpelweg op een subtiele manier, dat u bij de doelgroep past en zijn winkel naar het volgende niveau kunt brengen door uw merk te kopen. Een voorbeeld van de druppelmethode:

    Na het ontmoeten met een koper moet u onmiddellijk een aangepast regelblad versturen.
    Een week later stuurt u een stuk relevante pers.
    Twee weken later mailt u nieuwe informatie over uw bedrijf.

Om uw prospekteringsresultaten daadwerkelijk te vergroten, blokkeren u tijd en wijden de energie aan om elke dag potentiële accounts te zoeken (voor minstens 30 minuten tot 1 uur).

    Een accountlijst – deze lijst moet lasergericht, werkbaar en toegankelijk zijn.
    Een plan – Een effectief plan kan worden gecreëerd en bereikt door de tijd voor de prospectie constant te blokkeren.
    Een aanval – dit kan gebeuren via face-to-face, telefoon, email en de druppelmethode.
    Ontmoeting – Het is gebruikelijk om meer dan één vergadering te hebben voordat u sluit.
    Sluiten / Opvolgen – Dit stadium is waar u maaidoelt wat u zaait. Nadat een bestelling is verzonden, hoeft u uw nieuwe account niet te laten hangen. Neem contact op met de koper minstens 3-4 weken na zijn / haar eerste aankoop; zoals blijkt dat je omgeeft.
 

Leer de kunst van de follow-up
 

Het volgen van een prospect is een van de belangrijkste dingen die u kunt doen in de verkoop. Gemiddeld geven 43% van de mensen op na hun eerste "nee" van een koper.

Het contact opnemen met een potentiële koper direct na een vergadering gaat niet altijd over het maken van een verkoop, maar het gaat over de mogelijkheid om een ​​nieuwe relatie te bouwen en de verkoop organisch te laten gebeuren.

De beste manier om op te volgen als u persoonlijk de koper ontmoet is per telefoon of email. E-mail moet een korte noot zijn die hen complimenteert over iets wat je leuk vindt over hun kleding boetiek, of een snelle dank en een korte samenvatting over hoe je product hun winkel kan helpen om geld te verdienen.